петък, 20 февруари 2009 г.

Да напуснеш България.

Промо на новия материал на Карбовски:


Поколението No future.

Моето мнение по темата е проста математика, в която 1+1 прави две, 3Х2 е 6 и така нататък. Отивам на банкомата да си тегля от заплатата. Имам 644 лв/и още 400 на аванс съм взел/. Отбивам се през касите на Mtel и си плащам тока. Вече съм на минус 127 лв. В понеделник трябва да платя 200 евро на Пощенска банка ипотечен кредит/увеличиха ми лихвата с близо 2% за 1 година/. Имам още един потребителски 50 лв и 22 лв. карта за градския транспорт, плюс 30 лв борч, щото се разболях и трябваше да си купя лекарства.
Oстават ми около 25 лв. до аванса, който поради празниците на 3ти март може да получа и чак на 5-ти. Единствената ми опция да остана с поне по 10 лв на ден до аванса е да не си платя кредита от 50 лв. и да го прехвърля като разход към аванса. Но там също има сметки. Вноска за нов ТВ 40 лв, потребителски за обзавеждане 75 лв., Интернет 20 лв и Булсатком 16 лв. И долу-горе остават пак около 10 лв на ден.
И така, живея си в един затворен кръг, в който след всяко увеличение на заплатата банката ми изпраща плик с новата си лихва, и аз, едва поел глътка въздух, се гмуркам отново в студеното море на разходите. И така всеки месец.
В крайна сметка, човек би могъл да каже, че можеш и без Ипотека, ако живееш под наем, че дори и да си си купил ново жилище не е задължително да го обзаведеш веднага. Но ако не го бях направил лятото, нямаше да мога и в близките три години. А това, че цените на имотите са спаднали не ви топли, защото банката е приготвила едни дебели лихви и очаква от вас да докажете високи за Бг доходи. Така че не се надявайте скоро да си купите жилище и да го обзаведете, освен ако не сте били на бригада в Щатите няколко години поред, не продавате наркотици, не крадете, не перете пари, ако не плавате в открито море по 6 месеца или в най-добрия случай мама и тати нямат някой лев или скътан нейде имот.
В крайна сметка аз съм добре. Може да имам 350 лв на месец за ядене, за фиркане, за лекарства и дрехи, и всичко останало, но понеже винаги има купон, няма да останеш гладен или жаден, или все някой може да ти даде назаем. Поне засега си имам малка къща край морето и каквото ми потрябва в нея.
Но понякога се питам what's the point. Какъв е смисъла. Това, което имам е скъпо и в западната част на Европа, както и цените на стоките, както се оказа. Само че заплатите не са същите. А Правителството не взема никакви мерки срещу своеволията на банките и си мълчат като задници, докато банковата система обявява рекордни печалби. Може би защото някой им е нашарил дебелия подкуп Те да си мълчат, докато банките тихо ни стрижат. Тихо, тихо, като белия сняг, който пада навън през нощта.
За това и много хора не са в България, защото не могат да се чувстват нормални и пълноценни. Системата ги смазва. И както казва Бойко, материала не става. Какво всички напудрени журналя му наскачаха! Нека да излязат от лъскавите студия и да се поразходят по селата из Плевенско например, за да видят какво има там. Нищо, освен цигани, кучета и пенсионери. Просто там държавата я няма. Извън големите градове има една друга България, в която се създават новите българи. Но на тях българският език няма да им е основен, най-меко казано, а българите, произлезли от племена номадски, ще се разпръснат по целия свят в някакво велико преселение на индвида Хомо Булгарикус. Така че what's the point? Спасявайте се кой както може.

Няма коментари: