сряда, 6 май 2009 г.

По повод 6-ти май и Щирлиц.

23 февруари е - Ден на Съветската армия. Щирлиц е дърво-пиян, търкаля се в някаква локва. Минава Мюлер и го сритва възмутен: - Засрамете се, Щирлиц! Вие сте немски офицер! Да, мисли си тъжно Щирлиц - така е, немски офицер съм. Но поне на този ден искам да се чувствам като съветски офицер!

На 23 февруари, отбелязвайки деня на Съветската армия, Щирлиц се напи като дъска, след което, облечен във форма на майор от НКВД, с наган и гола шашка в ръка, цяла нощ бяга пред сградата на Гестапо, крещейки "Ех, вашта мамка!". И едва на следващия ден той със свито сърце осъзна колко близко е бил до провала.

Една сутрин Щирлиц се буди в стая с решетки и без спомени от вечерта. Обмисля ситуацията, като си припомня инструкциите: "Сега, ако влезе някой в руска униформа, аз съм майор Исаев от Съветската армия. Ако влезе шваба в униформа от СС - аз съм оберщурмбанфюрер от СС Щирлиц." След малко влиза санитарят на изтрезвителното и се усмихва лъчезарно: - Добре се напихте снощи, другарю Тихонов.

Няма коментари: